Wednesday, December 26, 2012

A PHOTO MODEL PHOTOGRAPHY EVENT

I learn photography 2 or 3 times a month at a  photo school in Tokyo. There was a photo model photography event at sea side park in Tokyo.

 But it was a rain day. So we had the event inside of a glass building by the sea named Cristal View.

私の通っている写真学校の撮影会が葛西臨海公園で有りました。 その日は雨でしたのでクリスタルビュウというガラス張りの展望施設で行われました。


She is a good model,but this window frame is not good to be seen.
 
窓枠が邪魔になります。
 
 
I took her photo by zooming up.reluctantly.
 
しかたなく、ズームアップして撮りました。
 
 
She became very relax in a few minutes.
 
数分で彼女はリラックス気分です。
 
 
 
 My best shot.
 
私のベストショットです。
 
I took these photos by  raw for the first time just checking histogram. My friend adviced me to change photos from raw to jpeg.
 
初めてraw で撮りました。ヒストグラムもチェックしながら、友達のアドバイスでraw から jpeg に
変換しました。
 
 
 

11 comments:

  1. I am too shy to try model shooting.

    Haha..

    Happy New Year to you.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Rainfield61.
      Thank you. It was alittle bit difficult. But I had a pleasant time.

      Happy New Year to you too.

      Delete
  2. 可愛いモデルさんですね。4枚とも全部表情が違うところは、さすがモデルさん。そしてこの違う表情を、それぞれきちんと撮ったところはさすがですね。私は3枚目のちょっと躍動感のあるポーズと笑顔が好みです(笑)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 弘世旅空様
       こんばんは。お褒めいただきありがとうございます。       このモデルさんは半年前に続いての2回目です。とても成長したなと思いました。
       今度は野外で撮りたいです。

      Delete
  3. Nice job! I see how it must feel intimidating, but you did well. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1.  Dear Nancy.
      Thank you very much for your comment.

      Delete
  4. I bet you are learning a lot of things there. :)

    Nice shots. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear lina.
      Thank you. It's hard to take photos very well.

      Delete
  5. Any male models? ;)

    I've also tried to shoot in a raw format, but I'm lazy: it's just easier to do it in jpeg! ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Rurousha.
      Hi! Photo models are female ones only usually. It needs to change from raw format to jpeg. Then to make original photos to regular size ones by using Adobe photoshop.

      Delete